Wat u te doen staat

1. Tenaamstelling van uw nieuwe auto

A. U bezit uw auto particulier of hij staat op uw eenmanszaak.

Bij de aankoop heeft de verkoper het rijbewijsnummer en uw geboortedatum genoteerd op het verkoopcontract van diegene op wiens naam de auto wordt tenaamgesteld.

Wilt u contoleren of deze juist vermeld staan?

Indien dit juist is zal de auto op basis van deze gegevens op die persoon worden tenaamgesteld. Deze persoon dient bij de aflevering aanwezig te zijn i.v.m. het tekenen van een machtiging.

Indien de eerder opgegeven persoon dient te worden gewijzigd of indien u niet zelf aanwezig kan zijn bij de aflevering vragen wij u een mail te sturen naar Lanoy Ditewig via:
I.ditewig@toyotadigo.nl
Wilt u duidelijk aangeven waar het om gaat, om welke auto het gaat, op welke vestiging deze is gekocht en wat het contractnummer is?

Zij zal de gegevens wijzigen op de overeenkomst of, indien u niet bij de aflevering aanwezig kunt zijn, u enkele dagen voor de aflevering een machtiging sturen. Deze dient u ondertekent naar ons retour te sturen. Zonder deze getekende machtiging kunnen wij uw nieuwe auto niet tenaamstellen.

B. De auto moet worden tenaamgesteld op een bedrijf (anders dan een eenmanszaak).

Wij hebben enkele dagen voor de aflevering een uittreksel van de kamer van koophandel ( KvK) nodig van maximaal 6 maanden oud. Deze KvK dient uit te komen bij een natuurlijk persoon. Van deze natuurlijke persoon hebben wij het rijbewijsnummer en geboortedatum nodig. Deze persoon dient bij de aflevering aanwezig te zijn i.v.m. het tekenen van een machtiging.

Voor het toesturen van de KvK en indien de persoon op de KvK zelf niet aanwezig kan zijn bij de aflevering dient u een mail te sturen naar:
I.ditewig@toyotadigo.nl
Wilt u duidelijk aangeven waar het om gaat, om welke auto het gaat, op welke vestiging deze is gekocht en wat het contractnummer is?

Zij zal de gegevens wijzigen op de overeenkomst of, indien u niet bij de aflevering aanwezig kunt zijn, u enkele dagen voor de aflevering een machtiging sturen. Deze dient u ondertekent naar ons retour te sturen. Zonder deze getekende machtiging kunnen wij uw nieuwe auto niet tenaamstellen.

2. U heeft een inruilauto.

A. het kentekenbewijs

Er zijn twee type kentekenbewijzen, een kentekencard (sinds januari 2014) en de meest bekende zijn de, inmiddels oude, kentekenpapieren. Zonder de juiste documenten is het niet mogelijk uw auto in te ruilen.


Het papieren kentekenbewijs, het kentekenbewijs dat uitgegeven werd tot 1 januari 2014, bestaat uit:
A. Voertuigbewijs – Deel IA:
het deel met de voertuiggegevens.

B. Tenaamstellingsbewijs – Deel IB:
het deel met de tenaamstellingsgegevens.

C. Overschrijvingsbewijs – Deel II:
het deel dat nodig is bij overschrijving van
het kentekenbewijs en dat u thuis heeft
moeten bewaren.

Ze zijn alle 3 even belangrijk en dienen
daarom allemaal te worden meegenomen.


De kentekencard, het kentekenbewijs in bankpas formaat sinds januari 2014, bestaat uit:

A. De kentekencard, zie het pasje op de
afbeelding.

B. De 1e Tenaamstellingscode – het eerste
deel van de code ontvangt men bij de
aanschaf / overschrijving van de auto
(deze heeft u destijds op het formulier
genoteerd, zie het voorbeeld hiernaast
in het rood)

C. de 2e tenaamstellingscode : Deze staat
voorgedrukt op de brief van het RDW welke u
destijds met het pasje thuis gestuurd heeft
gekregen.

( let op : de gebruikte codes op de afbeelding
zijn voorbeeld codes en zijn niet van
toepassing op uw auto )

Indien u een of meerdere delen van het kentekenbewijs mist dan vragen wij u nieuwe documenten zelf via www.rdw.nl aan te vragen. In de regel duurt dit 3 dagen, het is daarom verstandig dit ruim van te voren te doen.

B. De sleutels

Een inruilauto dient altijd minimaal 2 sleutels te hebben (1 hoofdsleutel en 1 reservesleutel). Indien u maar 1 sleutel inlevert zullen de kosten van een tweede sleutel aan u worden doorbelast. Ook eventuele sleutels van een trekhaak, allesdragerset, wielslotenset en andere accessoires dienen meegeleverd te worden.

C. Onderhoudspapieren

Een inruilauto is pas compleet met een onderhoudshistorie. We willen u dan ook vragen het onderhoudsboekje te controleren of deze volledig is bijgehouden en de stempels heeft gehad bij het onderhoud. Is het boekje niet volledig afgestempeld dan willen we graag de facturen van de onderhoudsbeurten van u onvangen. Heeft u deze zelf niet meer dan kan het bedrijf waar de auto in onderhoud is geweest ze aan u leveren.

D. Overige zaken

Alle auto's zijn voorzien van een hoedenplank (of bagage afdek rolhoes), een reservewiel of vulcanisatieset met gereedschap. Deze dienen in de auto aanwezig te zijn bij het inleveren. Daarnaast dienen apk keuringspapieren, instructieboekjes van de auto en accessoires, certificaten van alarm systemen en/of andere zaken indien van toepassing te worden meegeleverd.

3. De betaling van uw nieuwe auto

Wellicht kunnen wij u nog een scherp financieringsvoorstel doen. Stuur een mail naar verkoop@toyotadigo.nl en we nemen direct contact met u op.

De betaling van uw nieuwe auto dient op het moment van de aflevering te zijn gedaan. Dit kan op de volgende manieren:

A. De auto wordt via internet bankieren betaald
Dit is de meest gebruikte methode en heeft onze voorkeur. Het is verstandig gebleken om dit minimaal 1-2 dagen voor de aflevering te doen. Wilt u het contractnummer en het debiteurennummer vermelden bij de omschrijving?

B. Pinnen
Ons pin apparaat kan elke normale Nederlandse bankpas aan. U dient er wel op te letten dat u voldoende saldo heeft, uw bankpas geschikt is om te pinnen, u (eenmalig ) een hoger bedrag kan pinnen (meestal kunt u maximaal € 2.500,- pinnen in een winkel). Neem contact op met uw bank om na te gaan hoe dit het makkelijkst kan worden geregeld.

C. Contante betaling
Vanwege de veiligheid heeft dit niet onze voorkeur. Bij contante betalingen boven € 9.999,- hebben wij tevens een meldingsplicht aan de FIOD/ECD. Contante betalingen boven de € 15.000,- kunnen alleen na overleg met uw verkoopadviseur.

4. Het verzekeren van uw nieuwe auto

DIGO helpt u graag verder, ook na het kopen van uw auto. Zo kunnen wij u de beste autoverzekering aanbieden. Hierdoor houdt u alles onder één dak. Dit is wel zo prettig als u onverhoopt een schade geval heeft. Op dit moment werken wij nauw samen met Toyota Financial Services, een van de beste autoverzekeraars. De klant en de klantentrouw staan ook hier hoog in het vaandel en daar profiteert u van. Wenst u een WA of WA Casco? Heeft u schadevrije jaren? Heeft u nu een collectieve verzekering? Het loont zeker de moeite om toch naar de Toyota Polis te kijken of te vragen!

WA polis

Uw auto moet minimaal WA (Wettelijke Aansprakelijkheid) verzekerd zijn. De voordelige WA-verzekering dekt de schade die aan derden wordt toegebracht met de auto en/of aangekoppelde caravan of aanhanger. Een WA-verzekering vormt de basis en is dus meteen ook de goedkoopste vorm van een autoverzekering. De Polis dekt tot € 2.500.000,- materiële schade. Letselschade wordt tot maximaal € 5.000.000,- vergoed.

Beperkt Casco Polis

Voegt extra dekking toe, zoals diefstal van uw auto of onderdelen daarvan, joyriding en (poging tot) inbraak. Ook verzekerd is autoschade door storm, hagel, overstromingen, vallend gesteente, brand, ruitbreuk, blikseminslag, ontploffing en botsing met loslopende dieren.

Volledig Casco Polis (all risk)

Dekt behalve wettelijke aansprakelijkheid ook schade door eigen schuld van de bestuurder

Deze Polis gaat nog verder dan de Beperkt Casco Polis, met o.a.dekking voor de kosten van: - Berging, repatriëring en bewaking bij vervoer naar een garage. - De nieuwwaarde garantie en de aanschafwaarde garantie zijn standaard inbegrepen bij deze verzekering. Zo kunt u zelfs na een Totalloss weer een gelijkwaardige auto rijden.

Overstappen op een nieuwe Polis

U kunt de Polis direct afsluiten voor uw nieuwe auto. De verzekering van uw huidige auto kunt u opzeggen zodra hij is verkocht, zonder opzegtermijn. De meeste verzekeraars vragen voor het stopzetten een kopie van het overschrijvingsbewijs.

Uw premie berekenen kan hier of neem contact met ons op, dan regelen wij dit graag voor u.

Scherpe premie

Herstel via uw eigen Toyota dealer

Geen (of verlaagd) eigen risico

Tweede autoregeling
Drie jaar nieuwwaarde- en aanschafwaarderegeling

Gebruik van originele onderdelen bij reparatie

Behoud van fabrieksgarantie na schadeherstel

24-uurs opzegservice

Heeft u vergeleken en blijft u bij uw eigen verzekering ?

De verzekeringsmaatschappij heeft het kenteken, de meldcode (de laatste 4 cijfers van het chassisnummer) nodig. Bij een gebruikte auto vindt u deze op de koopovereenkomst , bij een nieuwe auto vindt u deze in de aan u gestuurde e-mail.